FAQ

Her kan du finde svar på de mest stillede spørgsmål. Informationerne bliver løbende opdateret, som de bliver relevante. 

Vi fandt desværre ingen FAQ’er som passer til din søgning.

NorthSide 2025

NorthSide 2025 finder sted i Eskelunden i Aarhus d. 5.-7. juni. Pladsen åbner hver dag klokken 12.00.

Billetter

Du kan se alle aktive billettyper på vores billetside.

Skriv dig op til vores nyhedsbrev, hvis du gerne vil have direkte besked om billetsalgsstart, offentliggørelser og andet nyttig.

Den officielle billetudbyder til NorthSide er United Tickets. Vi anbefaler alle at købe billet direkte igennem United Tickets for at undgå billetsnyd.

Køber du billet gennem sortbørssider som Viagogo, kan vi ikke hjælpe. Når du køber en billet af en, du ikke kender, kan billetten i teorien være falsk eller kopieret, og stregkoden vil derfor ikke virke i indgangen. Det betyder, at du vil blive afvist, og det kan NorthSide ikke tage ansvaret for. Vi kan derfor heller ikke verificere eller på anden måde tage stilling til billetter, der er købt uofficielt.

Diverse info

Som frivillig får du muligheden for at være med behind the scenes, når vi hvert år sammen skaber NorthSide.

Du får muligheden for at yde en indsats, der gør en forskel, møder en masse andre fantastiske mennesker, og selvfølgelig får du samtidig rig mulighed for at høre en masse fed musik.

OBS! Du skal minimum være 18 år gammel for at kunne blive frivillig.

Skal du med på frivilligholdet?

👉 Læs mere her

NorthSide er en del af Superstruct Entertainment.
Superstruct Entertainment er en live entertainment platform, der ejer og driver en lang række store events og musikfestivaler globalt. Udover NorthSide består Superstructs portefølje af events desuden af Øya i Oslo, Flow i Helsinki, Wacken Open Air, Sziget, Sonar, Parookaville, Boardmasters og mange flere.

Er du fra pressen og vil i kontakt med os?

Kontakt os på presse@northside.dk.

Job

Vil du være en del af teamet?

Du kan læse mere her, hvis du er interesseret i et job hos NorthSide og gerne vil sende en uopfordret ansøgning.

Praktik

Skal du i praktik i forbindelse med din uddannelse?

Som udgangspunkt har vi halvårlige praktikforløb i marketing og i vores frivillighedsafdeling.
Hvis du er interesseret i praktik hos en anden afdeling, skal du være velkommen til at sende en uopfordret ansøgning.

Praktisk info:

  • Forårsperiode: ca. 1. februar – 7. juli
  • Efterårsperiode: ca. 1. september – 22. december
  • Du skal være i gang med en videregående uddannelse
  • Tid: 30 timer om ugen
  • Ulønnet, men med betalt frokostordning
  • Sted: Aarhus C

For spørgsmål se praktikopslag, når de er aktive eller send en mail til info@downthedrain.dk

Handicapservice

Vi gør opmærksom på, at pladsen primært er dækket af græs, og at det derfor kan være svært at komme rundt i en kørestol eller som gæst med et handicap.

Pladsen er indrettet bedst muligt i forhold til regn, og der er indlagt dræn i tilfælde af store regnmængder. Men vi kan ikke garantere, at der ikke vil være våde områder med mudder.

Der er kørestolspodier ved både ASTRA og ECHO-scenerne.

Er du ikke tryg ved at færdes på bakken til og fra ECHO-scenen, så er det muligt at tage en bagvej. Denne vej vil være tydeligt skiltet på kortet i app’en og ude på pladsen. Ledsagere og venner er velkomne til at følges med bagom.

Du kan også hente dette kort, hvor du kan se alle handicap-interessepunkter.

Der er flere handicaptoiletter på pladsen. Toiletterne er aflåst og kan kun benyttes af folk med tilladelse og særlige behov.

For at få udleveret en nøgle, skal du henvende dig i Informationsvognen ved indgangen til pladsen. Her kan du mod et depositum på 200 kr. få en nøgle til handicaptoiletterne.

Du får dit depositum tilbage, når du afleverer nøglen igen.

OBS. Da vi har et begrænset antal nøgler, kan du blive bedt om at dokumentere dit behov for adgang til handicaptoiletterne, når du henvender dig i Informationsvognen. Et medlemskort til udvalgte foreninger som eksempelvis Colitis Crohn er nok.

Når kortet over pladsen til 2024 er klar, vil handicaptoiletterne være afmærket derpå. Du kan finde kortet under nyheder og i vores app.

Eller du kan hente dette kort med handicap-interessepunkter.

Kørestolsbrugere eller gæster med et handicap, som kan fremvise gyldigt ledsagerkort fra Danske Handicaporganisationers Brugerservice eller en tilsvarende udenlandsk organisation, kan gratis medtage én ledsager pr. dag

Hvis du har behov for en ledsager på festivalen, køber du blot en almindelig billet til dig selv.

Når du skal ind på festivalpladsen, skal du og din ledsager henvende jer i Informationsvognen, der ligger ved indgangen til NorthSide. Her vil I få noteret jeres navne, og ledsageren vil modtage et éndagsarmbånd.

Det er ikke nødvendigt at skrive til os på forhånd.

Bemærk: Selvom du har købt en partoutbillet, og skal have den samme ledsager med hver dag, skal din ledsager stadig have et nyt éndagsarmbånd hver dag.

Handicapparkeringen er placeret ved Haveforening Af 1934.

Indkørsel til handicapparkeringen sker via Rugholmvej.

Det kræver gyldigt handicapskilt at parkere ved handicapparkeringen.

Du kan se, hvor handicapparkering er i forhold til pladsen på dette kort.

Mad og drikke

At NorthSide er plantebaseret betyder, at alt maden på festivalpladsen er bygget op omkring planter. I praksis betyder det, at mange af måltiderne, der tilbydes, er helt plantebaserede, men at en del måltider kan indeholde et mindre supplement af animalske fødevarer. Den definition er udarbejdet af Plantebaseret Videnscenter (Dansk Vegetarisk Forening og Økologisk Landsforening).

I NorthSide-regi betyder det, at der ikke serveres rødt kød, fjerkræ eller fisk, og at en madret max må have 15% ost, æg og mayonnaise. Ost kan indeholde animalsk osteløbe og er i så fald ikke vegetarisk.

Det vil være angivet i madboderne, om en ret er vegansk, vegetarisk, laktosefri eller er glutenfri. Spørg endelig i den enkelte bod, hvis du er i tvivl.

Tiltaget gælder for alle på festivalen. Både front- og backstage.

Overnatning, transport og parkering

Der er en række hoteller og hostels i og omkring Aarhus. Herunder finder du et udpluk af dem:

www.aarhushostel.dk – Tlf. 69 14 67 77
www.brochner-hotels.dk/book1 –  Tlf.88 30 15 00 
www.cabinn.com – Tlf. 8675 7000
www.danhostel.dk
– Tlf. 8621 2120
www.danhostelaarhuscity.dk – Tlf. 8610 1020
www.helnan.dk – Tlf. 8614 4411
www.hotelaca.dk – Tlf. 8627 5130
www.guldsmeden.aarhus-hotels.com/da/ – Tlf. 8613 4550
www.hoteloasia.dk – Tlf. 8732 3715
www.hotelritz.dk – Tlf. 8613 4444
www.radissonblu.com – Tlf. 8612 8665
www.radissonhotels.com/radisson-red-aarhus  – Tlf. 3270 1221
www.scandichotels.dk – Tlf. 3348 0400
www.stayinaarhus.dk – Tlf. 8627 6777
www.minihotels.com – KUN ONLINE
www.zleephotels.com – Tlf. 7023 5635

På pladsen

Har du mistet noget på NorthSide, og er det tabte blevet indleveret til hittegods, så skal vi nok gøre alt for at passe godt på det.

Under NorthSide skal alt hittegods indleveres/afhentes i Informationen placeret ved indgangen.

Efter NorthSide fra søndag d. 9. juni til fredag d. 14. juni kan hittegods afhentes ved FGU Aarhus.

FGU Aarhus
Olof Palmes allé 39, 8200 Aarhus N
Mail: info@fguaarhus.dk
Tlf: 41 90 36 83

Åbningstider:

Alle dage 10-17
Efter 14. juni er det kun efter aftale.

Politiets hittegodskontor:

Mandag den 15. juli afleveres alle værdigenstande til Østjylland Politis Hittegodskontor i Aarhus.

Børn og unge er meget velkomne på NorthSide.

Børn under 12 år kan komme gratis ind på festivalpladsen ifølge med en betalende voksen, hvis der fremvises et gyldigt ID. Der kommer ikke særlige børne-/ungdomsbilletter, så er man fyldt 12 år, skal man købe en billet.

Af sikkerhedsmæssige årsager skal børn og unge under 15 år være ifølge med en voksen, og vi anbefaler, at børn ikke opholder sig på festivalpladsen efter kl. 20.00.

Betaling på pladsen

Har du ikke et betalingskort, eller vil du bare gerne betale med kontanter på NorthSide? Uanset årsagen er løsningen et værdikort.

Du finder værdikortboden ved indgangen til festivalpladsen. Her kan du sætte penge ind på et værdikort, som du derefter kan bruge i alle barer og boder.

Depositum på værdikort

Når du sætter penge ind på et værdikort (kontanter eller fra betalingskort), opkræves et depositum på kr. 100. Depositummet tilbagebetales i værdikortboden, når du afleverer dit værdikort efter endt brug. Her får du også din eventuelle restsaldo retur.

Hvis udbetaling af en evt. restsaldo skal ske via bankoverførsel, enten under eller efter festivalen, som beskrevet i afsnittet om restsaldo, vil der for administration i forbindelse med bankoverførslen blive opkrævet et administrationsgebyr af 85 kr. Gebyret vil blive modregnet i dit depositum, hvis der ikke er tilstrækkelig restsaldo på værdikortet til at dække administrationsgebyret.

HUSK! Hvis du bruger alle pengene på dit værdikort, skal du IKKE aflevere det til bartenderen, da du så ikke kan få dit depositum retur. Du kan kun få dit depositum retur, hvis du afleverer værdikortet i værdikortboden igen.

Fotografér dit værdikort

Når du modtager dit værdikort, skal du fotografere det, så det 10-cifrede nummer på kortet kan læses. Du har brug for billedet, hvis du taber dit værdikort, og du skal bruge det, hvis du ønsker eventuel restsaldo overført via bankoverførsel efter festivalen (procedure beskrives nærmere under afsnit om restsaldo).

Kan jeg bruge mit værdikort igen?
Ja, værdikort der er købt i forbindelse med NorthSide festival 2023, kan også bruges på fremtidige NorthSide festivaler. Hvis du beholder dit værdikort, vil dit restbeløb forblive på dit kort. Du vil få dit depositum refunderet, når du afleverer kortet i værdikortboden.

Hvordan får jeg min restsaldo på værdikortet retur?

Du kan til enhver tid gå i en værdikortbod og få din restsaldo overført til dit betalingskort. Du får samtidig dit depositum retur.

Vær opmærksom på, at der ikke tilbagebetales kontanter fra værdikortboderne, ligesom det ikke er muligt at tilbagebetale via MobilePay.

Nåede du ikke at få udbetalt restsaldoen på dit værdikort på pladsen, eller har du ikke et betalingskort, som restsaldoen kan indsættes på, skal du kontakte vaerdikort@northside.dk og sende billedet af dit værdikort samt dine kontooplysninger, hvorefter din restsaldo returneres via bankoverførsel. For administration af bankoverførsler opkræves et administrationsgebyr på kr. 85. Gebyret modregnes i dit depositum, hvis der ikke er tilstrækkelig restsaldo på værdikortet til at dække administrationsgebyret.

Behandlingstid på udbetaling af restsaldo via bankoverførsel kan være op til 30 dage.

Hvornår er værdikortboderne åbne?

Værdikortboderne følger pladsens åbningstider. 

Hvad sker der, hvis jeg taber mit værdikort?

Når du køber et værdikort i værdikortboden, skal du fotografere det 10-cifrede kortnummer på forsiden af kortet, så du altid har det, hvis du taber kortet. Er uheldet ude, kontakter du straks en værdikortbod, som sørger for at lukke det tabte kort og overføre din restsaldo til et nyt kort.

Sikkerhed og regler

Du må gerne medbringe håndkøbsmedicin på pladsen, men det er dog et krav, at medicinen er i original emballage, så det er identificerbart ved indgangen. Det er kun tilladt at medbringe medicin til eget forbrug til en dag.

Har du receptpligtig medicin, må du også kun medbringe til en dags forbrug til dig selv. Du skal kunne dokumentere, hvilken medicin du har med, samt at du har en recept/lægeerklæring.

Overholdes ovenstående retningslinjer ikke, vil medicinen blive taget i indgangen.

Er du stadig i tvivl om, hvad du må medbringe, eller har du et særligt behov, så skriv en mail til info@northside.dk.