Partnerskaber

Vi tager vores partnerskaber til NEXT LEVEL

Søger I et strategisk partnerskab, der skaber unikke muligheder for brandaktivering overfor jeres målgruppe? NorthSide er en af verdens mest bæredygtige festivaler, og eksperter i at engagere vores gæster i netop jeres aktivering.

Med et partnerskab hos NorthSide er der ingen standardguldsponsorater eller faste pakkeløsninger. I stedet arbejder vi tæt sammen med den enkelte partner for at skræddersy et partnerskab, der skaber mest mulig værdi for netop jeres brand.

Kontakt vores brand partnership team allerede nu, hvis I vil høre mere om de mange forskellige muligheder vi har for at engagere jeres virksomhed, ramme en unik målgruppe og nå jeres målsætninger i forbindelse med partnerskabet.

 

Styr på formålet

Om jeres mål er øget brandkendskab, en forbedret indsats i forhold til employer branding, at repositionere jeres brand, skabe community engagement eller noget helt femte, så står vi klar til at hjælpe.

I fællesskab skaber vi en løsning, der passer til de udfordringer, I ønsker at imødekomme.

Kreative løsninger

Vi tilbyder diverse branding-, eksponering- og aktiveringsmuligheder både i forhold til vores mange B2C-festivalgæster og vores mange stærke B2B-kunder. Desuden har vi også en lang række spændende hospitality-muligheder, som vi kan trække på, når vi skal skræddersy en løsning til jer.

Nå din målgruppe

Hos NorthSide får du adgang til en unik målgruppe med luft i budgettet og meninger om fremtiden. Mere end 89% af gæsterne på NorthSide har en videregående uddannelse og bæredygtighed ligger dem meget på sinde. De er med andre ord en stærk gruppe af first-movers.

Vi samarbejder med jer om at aktivere jeres brand bedst muligt ved hjælp af vores specialdesignede løsninger – altid med målgruppen in mente.

Vær til stede 365

NorthSides’ brand eksisterer hele året. Vi kommunikerer og interagerer med vores publikum året rundt. Forestil dig et partnerskab, hvor målgruppen via online eksponering, off-site arrangementer og cross-media kampagner allerede har kendskab til partnerskabet, inden vi sammen aktiverer det på Eskelunden. Vi har med andre ord mulighed for at aktivere og kommunikere partnerskabet 365.

Datadreven ROI

Et partnerskab skal være profitabelt for alle parter. Derfor lægger vi også meget tid og arbejde i at evaluere samtlige partnerskaberne efter festivalen. I samarbejde med Epinion udarbejder vi hvert år rapporter om publikums holdninger til de enkelte partnerbrands, samt måler vores reach på sociale medier, og i samarbejde med Nielsen måler vi markedsføringsværdien og ROI’en af de enkelte partnerskaber.

Cases

At bygge en festival kræver kyndig koordinering, dygtige hænder og ikke mindst samarbejde. Derfor skal der lyde en stor tak til alle vores partnere, der er med til at sikre, at vi fortsat kan udvikle NorthSide i en mere bæredygtig og publikumsvenlig retning.

Hør mere om VELUX’ partnerskab

Sammen med VELUX sætter vi fokus på, hvordan vi sammen kan skabe en fremtid, der er lysere for alle.

Konkret kommer samarbejdet til at kunne opleves på selve festivalen i juni, hvor publikum i tre arkitektoniske installationer kan reflektere over og komme med bud på, hvad en lysere fremtid er for dem. Refleksionerne vil vi dele undervejs og efter festivalen, så vi på den måde får inspireret til, hvordan en lysere fremtid kan se ud.

Læs mere om partnerskabet hér.

Hør mere om Jägermeisters’ partnerskab

Jägermeister sætter fokus på drikkevand – både i forhold til “responsible drinking” og beskyttelse af grundvandet.

Det sker blandt andet ved, at en række centrale vandposter på festivalpladsen bliver udsmykket med iøjnefaldende kunst af de tre lokale up-coming Aarhus-kunstnere Dino Cama, Stine Stubdrup og Mathias Rolschau.

Dertil kommer Jägermeister til at levere gratis vandflasker til de mere end 6.000 frivillige, der er med til at afvikle NorthSide 

Læs mere om partnerskabet hér.

Hør mere om Nordeas partnerskab

»Vi har været vildt begejstret for at se, hvordan det indhold vi lavede før festivalen gik igang har fungeret på Nordeas kanaler – når vi så står her på festivalen, så er vi endnu mere begejstret, fordi folk har lyst til at engagere sig.«

Citat: Sanne Skott Sigtenbjerggaard, Head of Group Brand, Communications & Marketing, Nordea Danmark.

Lead the way

Partnerskaber er fundamentale i vores arbejde med bæredygtighed og innovation. Vi når nemlig kun vores mål, hvis vi samarbejder med de rigtige partnere, der kan supplere os med viden og ressourcer, så vi kan drømme stort, have høje ambitioner og ikke mindst nå i mål sammen. Det stiller også krav til både os og vores partnere. Det er derfor essentielt, at der er et brandmatch mellem NorthSides værdier og den enkelte partners bæredygtighedsprofil.

I samarbejde med vores partnere har vi blandt andet aktiveret vores bæredygtige værdier igennem nedenstående tiltag.

  • I 2019 skiftede NorthSide engangsplastkrus ud med krus af genbrugeligt plastik sammen med Tuborg.
  • NorthSide har siden 2017 serveret udelukkende økologisk mad og drikke i samarbejde Tuborg og en lang række lokale madpartnere.
  • Fra 2022 er NorthSide blevet afviklet på grøn strøm fra elnettet i samarbejde med OK. 
  • Alt artistkørsel foregår udelukkende i Audis e-tron elbiler.
  • NorthSide har adgang til Eskelund genbrugsstation gennem vores partnerskab med Kredsløb. 
  • Europcar leverer elektriske varebiler og personbiler til afvikling før, under og efter festivalen.
  • Festivalen blev som den første i Danmark plantebaseret i 2022 i samarbejde med Plant Mate og Plantebaseret Videnscenter.
  • Urtekram sørger for, at alle sæber på pladsen, er økologiske, danskproducerede og veganske.
  • I 2022 vandt NorthSide priserne ”Byens bedste bæredygtighed”, ”Klimafaklen” og ”Årets økopris 2022”
  • I år blev NorthSide certificeret som A Greener Festival Highly Commended 2023

Tuborg

Tuborg kommer vi ikke udenom. Det er nemlig NorthSides Presenting partner og længstvarende partnerskab. Tuborg sørger for, at ingen af vores gæster tørster, mens de fester løs. De leverer iskolde økologiske fadøl i vaskbare og genanvendelige ølkrus, og understøtter herved også vores økologiske og bæredygtige værdigrundlag. En state-of-the-art infrastruktur fra Tuborg sikrer, at der altid er øl i hanerne på de rette lokationer, i de rette mængder, og i samarbejde med Tuborg har vi desuden skabt de flotte vartegn Tuborg Beer Barn på hovedpladsen og den store Novectra Bar mellem Electra og Nova-scenerne.

Audi

Audi er partner på vores eksklusive VIP-område Audi Lounge. I den forbindelse sørger Audi for, at alle Lounge-gæster har mulighed for at blive kørt til og fra festivalen, i deres elektroniske e-tron modeller. Desuden varetager Audi også NorthSides kørsel af artister i deres e-tron modeller. 

Læs mere om Audi Lounge hér.

VELUX

Sammen med VELUX sætter vi fokus på, hvordan vi sammen kan skabe en fremtid, der er lysere for alle.

Konkret kommer samarbejdet til at kunne opleves på selve festivalen i juni, hvor publikum i tre arkitektoniske installationer kan reflektere over og komme med bud på, hvad en lysere fremtid er for dem. Refleksionerne vil vi dele undervejs og efter festivalen, så vi på den måde får inspireret til, hvordan en lysere fremtid kan se ud.

Læs mere om partnerskabet hér.

Nordea

Nordea har fokus på Smart Payments og giver gode, økonomiske forbrugerråd til vores gæster. For der er flere ting, man kan være opmærksom på i forhold til at skabe den gode kunde- og gæsteoplevelse på en festival, og som kan gøre det nemmere at fokusere på festen fremfor alt det praktiske.

Sammen med Nordea skaber vi opmærksomhed omkring alt fra festivalbudgetter og mobilbank-hacks til smarte wearables, der gør betalingen på pladsen endnu nemmere og hurtigere. 

Læs hele offentliggørelsen hér.

Geberit

I samarbejde med Geberit løfter vi et af de helt centrale emner markant. Festivaltoiletterne – der ikke normalvis er synonym med luksus. Men med Geberits dusch-toiletter sætter vi en helt ny standard i forhold til toiletter på en festival og giver vores gæster en unik følelse af velvære midt på festivalpladsen.

Læs hele offentliggørelsen hér.

Jägermeister

Jägermeister sætter fokus på drikkevand – både i forhold til “responsible drinking” og beskyttelse af grundvandet.

Det sker blandt andet ved, at en række centrale vandposter på festivalpladsen bliver udsmykket med iøjenfaldende kunst af af de tre lokale up-coming Aarhus-kunstnere Dino Cama, Stine Stubdrup og Mathias Rolschau.

Dertil kommer Jägermeister til at levere gratis vandflasker til de mere end 6.000 frivillige, der er med til at afvikle NorthSide 

Læs mere om partnerskabet hér.

Radisson RED

Med en række spændende nye initiativer er formålet at øge kendskabet til RED som en attraktiv hotel- og eventlokation i Aarhus. Partnerskabet er en del af NorthSides strategi om at være relevante og kunne tilbyde værdi til gæster og publikum ud over de tre dage i juni, hvor festivalen finder sted.

Læs hele offentliggørelsen hér.

FindLife

Hvad hvis vi fortalte dig, at du altid kan finde dine venner på NorthSide, ved blot at hente en app og registrere dig?

App’en FindLife indeholder et interaktivt kort over NS, hvor du kan se, hvor du og dine venner befinder jer på pladsen.

Den spritnye app FindLife ligger og venter på dig i NS app’en, App Store og Google play.

Læs hele offentliggørelsen hér.

Brand partnership team

Vores brand partnership team arbejder for at skabe de bedste aktiveringsmuligheder for lige netop jeres brand. Vi er et team, der er eksperter i analyser, pre-produktion, aktivering og samkommunikation, så vi når hele vejen rundt om aktiveringen.

Kommunikation, branding og strategi

Med mere end 10 års kommunikations- og partnererfaring fra en af Danmarks største virksomheder, og heraf en unik indsigt i hvordan kommercielle partnerskaber kan skabe værdi for virksomheder og brands, giver vores Partnership Manager Jesper Stubkier en strategisk indgangsvinkel til at arbejde med partnerskaber.

Kontakt Jesper, hvis du vil vide mere om mulighederne for at flytte dit brand med et NorthSide partnerskab.

Bæredygtighed og kreativ idéudvikling

Som medstifter af Danmarks første bæredygtighedsbureau – længe før det overhovedet var et begreb, der havde sneget sig ind på direktionsgangene – har vores Sustainability and Partnership Manager, Martin Thim altid været med helt fremme på den bæredygtige agenda. Efter i mange år at have rådgivet NorthSide på området, er han nu en integreret del at teamet, og bruger sine kreative og bæredygtige kompetencer til at skabe partnerskaber, der gør en forskel.

Kontakt Martin, hvis du vil vide mere om partnerskaber med en bæredygtig vinkel.

Aktivering og projektledelse

Med en baggrund som projektleder i kunstbranchen og senere hos et af Danmarks største kreative bureauer, leder vores Partnership Activation Manager Tenna Brendstrup jeres brand sikkert igennem processen og sikrer den optimale aktivering og udrulning af partnerskaber.

Kontakt Tenna, hvis du vil vide mere om mulighederne for at aktivere dit brand.

NorthSide er et one stop shop

Foruden vores Brand Partnership Team trækker vi altid på interne kræfter, når vi skal skræddersy og udvikle løsninger til vores samarbejdspartnere. Vi sidder i et hus med mange forskellige aktører, der altid er med på rejsen i forhold til at skabe den bedst mulige aktivering af jeres brand. Af disse kan blandt andre nævnes:

  • Vores atmosfæreteam, som består af uddannede arkitekter, der hjælper med aktiveringer og stande on-site, og som altid tænker ud af boksen.
  • Marketingteamet, der rådgiver om og eksekverer SoMe-kampagner, og sørger for at jeres brand bliver knivskarpt præsenteret på tværs af platforme.
  • Vores Creative Team, der udvikler kreativer, der passer til lige netop jeres drømme, og som kan bruges hele vejen rundt om aktiveringen.

Desuden kommer flere af vores medarbejdere med karrierer i medie- og bureaubranchen i rygsækken, så vi er godt rustet til at nå nye højder med jeres brandaktivering.

Få seneste erhvervsnyt direkte i indbakken

Tilmeld dig vores erhvervsnyhedsbrev og få de seneste erhvervsnyheder fra NorthSide.