Sådan arbejder vi

Vi har opnået et indgående kendskab til NorthSides brandprofil som resultat af mange års know-how, stærke kompetencer og dedikeret dataindsamling. Det giver os de bedste forudsætninger for at aktivere jeres brand overfor festivalens gæster. Vi gør os umage og yder vores ypperste for at holde fingeren på pulsen ved at undersøge, hvad der fungerer, og hvad der kan forbedres blandt andet ved at evaluere og analysere vores partnerskaber med hjælp fra Nielsen og Epinion.

Sammen med VELUX inviterede vi gæsterne til at reflektere over, hvad en brighter future er for dem. Designet til at blive genbrugt år efter år udviklede NorthSides arkitekter, i samarbejde med VELUX, installationer, hvor vores gæster kunne dele deres tanker om fremtiden. Mere end 70 videoklip blev optaget inde i kuberne til fremtidige VELUX x NorthSide kampagner.

Vi tager partnerskaber til et helt nyt niveau

Et tæt samarbejde og skræddersyede løsninger. Det er hvad, I får ud af et partnerskab med NorthSide. På den måde bevæger vi os væk fra standardløsninger, for i stedet at indfri jeres specifikke ønsker og skabe en brandaktivering ud over det sædvanlige.

Styr på formålet

Uanset om jeres ønske med et strategisk partnerskab er

  • At øge brandkendskabet
  • At styrke præferencen for jeres brand
  • En forbedret employer branding indsats
  • En repositionering af jeres brand
  • At skabe community engagement

Eller noget helt sjette – så er vi klar til at hjælpe jer med at skabe den bedste løsning til det formål, I har fokus på.

Kreative løsninger

Hos os er det kun fantasien, der sætter grænser. Derfor arbejder vi innovativt på at finde den bedste løsning til jer og tilbyder mange forskellige branding-, eksponerings- og aktiveringsmuligheder – både i forhold til vores B2C festivalgæster, men også vores mange, stærke B2B-kunder.

Nå din målgruppe

NorthSide er en festival baseret på et stærkt værdigrundlag. Derfor får I også adgang til en helt unik målgruppe, der er købestærke, veluddannede og samfundsbevidste, særligt i forhold til de tendenser, der er relevante lige nu. Vores gæster forventer et modigt kulturtilbud, hvor der bliver skubbet til holdninger, værdier og livstil. Et partnerskab gør det derfor muligt for jer at inspirere, udfordre og samle vores fremadskuende gæster i et åbent og festligt miljø.

Tilstede 365

NorthSide brandet eksisterer hele året. Forestil dig et partnerskab, hvor målgruppen via online eksponering, off-season arrangementer og cross-media kampagner allerede har kendskab til partnerskabet, inden vi sammen aktiverer det på pladsen i Eskelunden. Med andre ord en mulighed for at aktivere og kommunikere partnerskabet 365.

Datadreven ROI

For at sikre, at alle parter får mest muligt ud af et partnerskab, lægger vi altid meget tid og arbejde i at evaluere vores partnerskaber efter festivalen. Sammen med Epinion udarbejder vi blandt andet årlige rapporter, hvor vi kortlægger gæsteprofilen og indsamler publikums meninger og holdninger til det enkelte brand.

I samarbejde med Nielsen udregner vi hvert år værdien af de enkelte partnerskabers assets, hvor vi ved hjælp fra indsamlet data udregner partnerskabets markedsførings ROI. 

Kontakt vores brand partnership team allerede nu, hvis I vil høre mere om, hvilke interessante muligheder vi har for at engagere jeres virksomhed og ramme jeres publikum.

Partnerskabet mellem NorthSide og det lokale forsyningsselskab Kredsløb skabte CIRKULÆR BAR. En bar bygget af upcyclede plastpaller fra Kredsløbs genbrugsstation lige ved siden af ​​festivalpladsen og som selvfølgelig skulle være cirkulær.

Progressive bæredygtige løsninger og lokal forankring

Siden første udgave af NorthSide i 2010, har det været vores mål at være den grønneste af de store festivaler. Vi har fokus på bæredygtighed i alle aspekter, og vi er stolte over, at vi for mange er kendt som pionerer inden for bæredygtige kulturbegivenheder. Vi arbejder aktivt med at implementere løsninger, der kan nedbringe CO2-udledningen fra selve afviklingen mest muligt.

Det har vi blandt andet, i samarbejde med en lang række videnspartnere, gjort ved at gå fra diesel-generatorer til strøm fra elnettet, benytte genanvendelige og vaskbare ølkrus, have et stort fokus på økologi og affaldsortering, mens vi som den første festival i Danmark i 2022 blev plantebaseret. 

Samtidig er NorthSide en Aarhus-festival helt ind til benet, og derfor arbejder vi også på at forankre os i lokalsamfundet. Størstedelen af vores gæster kommer fra Aarhus, og vi lægger vægt på at være synlige i og bidrage til lokalområdet. Det gør vi gennem vores NorthSide X events hele året rundt og gennem samarbejde med lokale aktører.