Jägermeister og NorthSide gør cool synonymt med ansvarlighed, når vi sammen sætter fokus på fællesskab, vand og kunst.

Det bliver ikke iskolde shots, der kommer ud af hanerne på vandposterne på årets NorthSide. Ikke desto mindre bliver du mødt af Jägermeister-brabdet, når du skal fylde din vandflaske op. Jägermeister og NorthSide går nemlig sammen om at holde styr på væskebalancen i et nyt tiltag, hvor netop vand er valgt som fokusområde da det både taler ind i en responsible drinking -agenda samt beskyttelse af grundvandet, som både begge partnere. har fokus på.

Du vil faktisk slet ikke kunne nyde den iskolde bitter på NorthSide, når du som festivalgæst møder Jägermeister på pladsen. ’Remember to drink water, My Deer’, der skjult hentyder til den velkendte hjort i Jägermeisters logo, handler i stedet om vigtigheden at huske at drikke vand og passe på sig selv og hinanden, når man er på festival.

Kunstværker på pladsen
Når man som gæst på årets NorthSide vil fylde vand på sin flaske, behøver man ikke lede længe – et unikt pyramidedesign vil rage op og guide gæsterne til nærmeste vandpost.

De iøjnefaldende vandposter bliver udsmykket at tre lokale up-coming Aarhus-kunstnere; Dino Cama, Stine Stubdrup og Mathias Rolschau, der sammen forvandler vandposterne til iøjnefaldende kunstinstallationer.

Samtidig bliver kunstnerne på kreativ vis præsenteret på storskærme, mens man bliver mindet om at huske at drikke vand. Ved selve vandposterne får man mulighed for at læse mere baggrund om de forskellige kunstværker og ideen bag tiltaget. 

Dertil kommer Jägermeister til at levere gratis vandflasker til de mere end 6.000 frivillige, der er med til at afvikle NorthSide:


Fokus på drikkevand
På NorthSide har man ud fra et bæredygtighedssynspunkt siden 2019 ikke kunne købe vand på flaske, men i stedet gratis kunne fylde sin medbragte vandflaske op på vandstationer rundt om på pladsen.

Siden 2021 har Jägermeister været førende indenfor Social bæredygtighed under paraplyen ”Best Nights” med projekter, der sætter brandet i baggrunden og mennesket i forgrunden – med alt fra støtte af nye musikalske talenter til podcasts om identitet, sexualitet og kærlighed er ’Remember to drink water, My Deer’ nyeste tiltag i rejsen:

”Jägermeister er en familieejet virksomhed, som altid har haft en tæt forbindelse til naturen, samfundet og mennesker – fra passionen for at skabe en særlig oplevelse med 56 naturlige urter, til i dag, hvor vi fokuserer på at skabe de bedste oplevelser gennem initiativet ‘Best Nights’. NorthSide er en naturlig partner i udvikling af vores arbejde med kunst, kultur, musik, kønsidentitet og kærlighed, og understreger vores forpligtelse til at tage vare på hinanden og vores ressourcer. Derfor er det også helt naturligt, at vi indgår i et partnerskab som dette,” forklarer Mette Mia Nielsen, der er Senior Brand Manager for Hans Just, som står for at distribuere og aktivere Jägermeister i Danmark.

More to come

Hos NorthSide er man begejstrede for at kick-starte partnerskabet allerede her i 2024, men ser også stort potentiale i et udvidet partnerskab hen over de kommende år.

”Muligheden for at aktivere på ny og anderledes måde med et fælles budskab om at passe på vores vand, skaber det helt rette fundament til at kunne bygge på partnerskabet og sammen rulle den fælles bæredygtighedsfortælling ud. Og mon ikke der også bliver mulighed for at nyde Jägermeister på en helt ny måde til næste sommer,” forklarer NorthSides Partnership Manager Jesper Stubkier om perspektiverne i partnerskabet.