What’s a brighter future to you? Det er det helt store spørgsmål, der bliver stillet når NorthSide og VELUX går sammen i et nyt partnerskab med fokus på, hvordan innovation og bæredygtighed skal gå hånd-i-hånd om at skabe en lysere fremtid.

Med udgangspunkt i den fælles forståelse af, at vi sammen kan skabe en lysere fremtid, inviterer NorthSide og VELUX publikum med til at reflektere over, hvad en brighter future er for netop dem.

”Vi er meget opmærksomme på de udfordringer, vi står overfor som samfund, men vi tror på, at man gennem innovation, mod og vilje til at gå forrest, rent faktisk kan gøre en forskel og være med til at skabe positiv forandring,” forklarer NorthSides bæredygtighedsansvarlige Martin Thim om partnerskabet.

Oplev partnerskabet

Selve partnerskabet kulminerer i første omgang på NorthSide-pladsen i starten af juni, hvor festivalens gæster kommer til at opleve tre arkitektoniske installationer med rum til refleksion. Installationerne, der er designet til at blive genbrugt år for år, er udviklet af NorthSides arkitekter i samarbejde med VELUX og fremstillet af NorthSides dygtige in-house tømrere.

”Til at sætte gang i tankerne ude på pladsen vil en række ambassadører gennem samtale og små thought starters invitere publikum til at reflektere og overveje fremtiden,” forklarer NorthSides partnerskabsansvarlige Jesper Stubkier om udrulningen af partnerskabet.

”De mange tanker, overvejelser og refleksioner bliver delt med publikum under og efter festivalen på storskærme og gennem kampagner på sociale medier og andre relevante platforme. Målet er at inspirere og skabe en positiv fortælling om, at vi sammen kan gøre en forskel,” fortæller han.

Mennesker skaber forandring

VELUX håber at få flere til at drømme om en lysere fremtid og en fremtidig arbejdsplads, hvor innovation og bæredygtighed er i højsædet.

”For at skabe forandring og innovation har vi brug for mennesker, der brænder for at være med på vores rejse. Derfor har partnerskabet for VELUX også en klar employer branding-vinkel,” forklarer Signe Hagstrøm, Global Employer Branding Manager i VELUX, og fortsætter:

”Med partnerskabet kan vi være med til at fortælle fremtidens medarbejdere, hvordan vi i VELUX tror på innovation som en nøglefaktor i at skabe en lysere fremtid. På det strategiske plan ønsker vi at bruge partnerskabet til at synliggøre os som en attraktiv arbejdsplads i Danmark, og man kunne jo forestille sig, der gik en enkelt eller to med drømme om en lysere fremtid rundt ude på NorthSide-pladsen,” slutter Signe Hagstrøm.

Allerede nu kan man opleve teasere for partnerskabet på både VELUX og NorthSides sociale medier, hvor vi har spurgt ind til de mange forskellige visioner, der kan være til en lysere fremtid. Se mere på https://northside.dk/velux/