50.000+ downloads: Et succesrigt app launch med FindLife

Når målet er at skabe verdens største event-app, findes der ikke noget bedre sted at starte end på en festival. Det udnyttede FindLife sammen med NorthSide med stor effekt på NorthSide 2024, hvor mange tusinde gæster hentede app’en.

“Hvor er fu?”

Mange af os har nok prøvet at sende fejlbehæftede beskeder en sen aften i byen. Og tit fået et svar, der gav lige så lidt mening.

Men med FindLife er den slags logistiske problemer nu slut, for med app’en kan man hurtigt og nemt finde hinanden – og måske andre, som man endnu ikke kender.

Hjulpet godt på vej af partnerskaber med NorthSide (og Tinderbox, hvor FindLife også var partner), blev app’en i juni hentet 42.000 gange – og næsten 4 ud af 5 af de gæster, der bemærkede partnerskabet, blev fortrolige med app’en under festivalen. Det viser en undersøgelse fra Epinion lavet i forbindelse med festivalen. I dag har over 50.000 hentet app’en.

“Vi er begejstrede over den succesfulde lanceringskampagne for FindLife og overvældede af den store interesse. Det viser sig, at en festival er det perfekte venue til at skyde en event-app afsted for første gang, og at rigtig mange gæster ret hurtigt bliver trygge ved produktet undervejs. Vi arbejder konstant på at optimere produktet, og vi glæder os til at fortsætte med at forbedre festivaloplevelsen for endnu flere gæster,” siger Anders Rank Jensen, Co-Founder og CEO i FindLife.

FindLife indeholder et interaktivt kort over NS, hvor du kan se, hvor du og dine venner befinder jer på pladsen.

Vigtigt for succesen var, at FindLife var direkte integreret i NorthSides egen app, således at brugere lynhurtigt stiftede bekendtskab med det helt nye og smarte produkt.

Stærkt brand match sikrede en stærk start
Hele 74%, altså næsten 3 ud af 4 gæster mener, at der er et godt match mellem FindLife og NorthSide. Altså at de to brands hænger fint sammen, og at der er overensstemmelse mellem værdier og produkter.

Netop det er fundamentet for et godt partnerskab, der giver værdi for begge parter, og har uden tvivl været med til at sikre de mange downloads og en god konvertering af leads, mener Anders Rank Jensen.

Launch-succesen viser bare, at det er vigtigt at ramme rigtigt i samarbejder. At man arbejder hårdt på at finde ud af, hvordan brands passer sammen, inden man går i luften med et partnerskab som dette. Vi har været glade for det seriøse forarbejde, som begge parter har gjort, og som har været grobund for at komme så flot i luften med FindLife.”

Udover hegnsbannere med festivalspecifikke budskaber og generel stor synlighed på pladsen, havde FindLife samtidigt succes med ambassadører, der, iklædt T-shirts med brandets opmærksomhedsskabende farver på, guidede festivalgæsterne til at finde og bruge appen – altså en aktivering i øjnehøjde, der i høj grad handler om at møde brugerne, selvom produktet er rent digitalt.

Mere information

Har du også en app eller et andet digitalt produkt, du skal have launchet til en taknemmelig og festlig målgruppe?

Så kontakt Partnership Manager på NorthSide Jesper Stubkier på jesper@dtdgroup.dk eller
+45 93936989